کدخبر: ٦۰۹۵۲
۱٤ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۲۰

رسیدگی به 110 پرونده در کمیسیون های تخلفات حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی 

رسیدگی به 110 پرونده در کمیسیون های تخلفات حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی 
سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از رسیدگی به 110 چرونده تخلفات حمل و نقل جاده ای استان درکمیسیون ها ماده 11، 12 و 14 از ابتدای سال جاری خبرداد. 

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاروان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، علی اکبر مزیدی، سرپرست معاونت حمل و نقل این اداره کل گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 5 جلسه کمیسیون ماده 12 برگزار شده و به 44پرونده رسیدگی شده است.  


وی افزود: همچنین در راستای اجرای ماده 11 مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌ای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری 3جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات 65 راننده رسیدگی و طی برگزاری کمیسیون ماده 14 در استان به تخلفات 6 مالک خودرو نیز رسیدگی شده است. 


مزیدی یادآور شد: تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل ونقل در کمیسیون ماده 12 وتخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده 11 مطرح و مورد رسیدگی و اعمال قانون شد که به همین علت در چند ماه گذشته شاهد کم‌تر شدن تخلفات از سوی رانندگان بودیم. 


سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بوده‌اند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیش بینی شده در قانون در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شد. 


مزیدی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکت‌ها و رانندگان اظهار کرد: تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیط مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و .... از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها بوده و تخلف جابجائی بار بدون بارنامه، عدم مهار بار مناسب، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و ... از جمله تخلفات انجام شده ازسوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.  


وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل ونقل جاده‌ای و رضایت آنها، افزود: این اداره کل بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه پیامکی 300056141 راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی کنیم.

 

 

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها