کدخبر: ٦۰۹٤۳
۰۹ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۷:۱۹
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف تأکید کرد:

شفافیت، مسئولیت و پاسخگویی نماینده

شفافیت، مسئولیت و پاسخگویی نماینده
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بر شفافیت، مسئولیت و پاسخگویی نماینده تأکید کرد و گفت: شفافیت لازم است اما کافی نیست و مهمتر از شفافیت، مسئولیت و پاسخگو بودن نماینده است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نه تنها نماینده مجلس باید شفاف باشد بلکه مانند وکیل باید ارتباط خوبی با موکل خود داشته و پس از رصد مشکلات در قبال کار خود مسئول بوده و پاسخگوی مردم و موکلین خود در حوزه انتخابیه باشد.

 

دکتر هاشمی با بیان اینکه لازمه شفافیت پاسخگو بودن است و اصل شفافیت است مگر خلاف امنیت ملی باشد، افزود: در همه سیستم‌ها در کل دنیا از حیث تطبیقی استثناهایی هم وجود دارد و ممکن است برخی مواقع شفافیت با منافع و امنیت ملی مغایرت داشته باشد.


وی تأکید کرد:  انتظار ما از نمایندگان باید این باشد که قوانین بدون ابهام، نقص و اجمال ایجاد کنند تا بتواند امور مردم را به خوبی تسهیل کند.


وی نظارت بر سه قوه را زا وظایف مجلس شورای اسلامی برشمردو گفت: نظارت جنبه پیشگیری، درمانی و کیفری  دارد و برای پیشگیری از آسیب ها باید پیشگیری وضعی ،فنی، اجتماعی و... انجام داد.

 

وی با بیان اینکه باید قوانین بدون ابهام و نقص تصویب شود، یادآور شد: مواجه دولت با تورم و تحریم باعث بروز مشکلات اقتصادی شده است و عدم سیاست گذاری  منسجم اقتصادی عدم کنترل اوضاع اقتصادی مردم را به دنبال داشته که نیاز به توجه دارد. 

 

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف تکلیف اول مجلس را قانون‌گذاری دانست و اظهار کرد: نماینده با ارتباط تنگاتنگ با حوزه انتخابیه خود میتواند در خصوص پیگیری مشکلات مردم ورود کرده و آنها را به مقامات بالاتر برساند.

 

دکتر هاشمی با بیان اینکه نماینده با اشراف به حوزه انتخابیه در مجلس تاثیرگذار است، گفت: نماینده با شناختی که از حوزه انتخابیه مشکلات منطقه دارد می تواند با ارائه لوایحی به دولت نسبت به حل مشکل منطقه ورود کند.

 


وی با بیان اینکه نماینده مجلس تکالیف بسیار زیادی دارد که متأسفانه مغفول واقع شده است، گفت:  مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون‌گذاری دارد و این قانون‌گذاری از طریق لایحه و برخی مواقع از طریق طرح‌های ارائه شده نمایندگان انجام می‌شود و به این ترتیب نماینده باید تسلط کاملی در هر دو حیطه داشته باشد.

 

وی گریزی به خرده مالکی در استان زد و یادآور شد: نماینده باید با توانمندی و جلب نظر دیگر نمایندگان و شبکه سازی قوانین لازم منطبق بر مدل خرده مالکی را پیشنهاد و پیگیریکند.


وی از ظرفیت های استان به معادن، مرز، صنایع دستی و.. اشاره کردو یادآور شد:با شبکه سازی مدیریتی در مجلس و استان و.... می توان به هر وزارتخانه نیرو تزریق کرد و در آنجا مدیر کلان داشت.


وی با بیان اینکه استان شدن خراسان جنوبی با تفرقه وخصوصی سازی و اصل 44  دولت همراه شد،گفت: زیرساختهای لازم برای استان شدن شامل راه، راه آهن وفرودگاهها  وجود نداشت و باید با ارائه مشوق، تزریق اعتبار ملی و.. این مهم را پیگیری کرد.

 

 

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها