کدخبر: ٦۰۹۲۷
۱٤ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱۷:۰۷
مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان به تالاب کجی نهبندان

اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان به تالاب کجی نهبندان
حاتمی گفت: برای اولین بار به همت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبارات تملک موضوع سند مدیریت جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان برای دستگاه‌های اجرایی دارای تکلیف، در سند توسعه شهرستان نهبندان را شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- اسدالله حاتمی امروز شنبه (۱۴بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: ۱۳.۱ درصد از خاک خراسان جنوبی شامل ۲ میلیون و ۶ هزار و ۲۱۳ هکتار در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت می‌شوند که شامل سه پناهگاه حیات وحش، هفت منطقه حفاظت شده است.

 

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده استند شهرستان نهبندان و منطقه پلنگ‌آباد شهرستان بشرویه در دولت سیزدهم به مناطق تحت پوشش اضافه شده است، گفت: تاکنون ۲۴۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه پستاندار و یک‌هزار گونه گیاهی در استان شناسایی شده است که نشان از تنوع زیستی در استان دارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان برای اجرای برنامه‌های حفاظت گونه‌های جانوری در معرض تهدید و خطر، آبرسانی و تغذیه وحوش، بانک ژن گونه‌های جانوری، پایش مناطق تحت مدیریت، اجرای برنامه سرشماری سالانه حیات وحش، تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و … اختصاص داده شده است.

 

حاتمی افزود: همچنین بیش از ۲ میلیارد تومان جهت تکمیل، تجهیز و به روزرسانی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی طی دو سال گذشته اختصاص یافته است.

 

وی بیان کرد: پاسخگویی به بالغ بر هزار و ۴۰۰ استعلام در زمینه استقرار واحدهای صنعتی و خدماتی خراسان جنوبی انجام شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در ادامه افزود: در حوزه محیط زیست انسانی کارهای خوبی شده است و بعد از ۲ سال مجوز سه معدن و واحد فراوری در سربیشه، فردوس و خوسف اخذ شده است.

 

حاتمی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان به صورت اختصاصی به اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی جهت مقابله و پیشگیری با گرد و غبار اختصاص داده شد و در سال ۱۴۰۱ نیز یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار می تخصیص یافت.

 

 وی افزود: برای امسال هم هفت میلیارد تومان برای مقابله و پیشگیری با گرد و غبار به استان پیشنهاد داده‌ایم اما هنوز موافقت نشده است.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از رشد ۹۰ درصدی اعتبارات تملک استانی ابلاغی در سال جاری خبر داد و گفت: برای اولین بار به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبارات تملک موضوع سند مدیریت جامع تالاب کجی نمک‌زار نهبندان برای دستگاه‌های اجرایی دارای تکلیف، در سند توسعه شهرستان نهبندان را شاهد بودیم. 

 

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما بحث آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت از محیط زیست است که در این راستا امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت اجرای برنامه‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش، بینش و نگرش زیست محیطی جامعه و ارتقاء سطح مشارکت مردم هزینه شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در ادامه افزود: از مهر سال گذشته تاکنون ۵۱ خانه محیط زیست در استان فعال شده که ۳۹ مورد برون سازمانی و ۱۲ مورد درون سازمانی است.

 

حاتمی عنوان کرد: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم دستگیری ۴۹۱ نفر متخلف شکار و صید، ضبط ۷۴ قبضه سلاح غیرمجاز و ۲۴۹ قبضه سلاح مجاز که استفاده غیر مجاز از آن شده را ضبط کردیم.

 

وی در ادامه گفت: در مجموع در حال حاضر ۶۵ محیط‌بان و مامور اجرایی با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همکاری می‌کنند که امسال هم ۱۰ نفر دیگر جذب می‌شوند.

 

 

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها