کدخبر: ٦۰۹۱۸
۱۰ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:۱٦
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خبر داد:

افتتاح ۲۶ طرح ورزشی همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی

افتتاح ۲۶ طرح ورزشی همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی
ربیعی گفت: در ایام دهه مبارک فجر 26 پروژه با اعتبار هزار و 500 میلیارد ریال در سطح استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود که 22 مورد زمین چمن مصنوعی در روستاها و شهرها است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- علی ربیعی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: از مجموع این رویدادها تعداد ۴۰ برنامه در حوزه مسابقات و لیگ‌های قهرمانی، ۶۰ برنامه همایش پیاده‌روی و رویدادهای همگانی، ۲۰۰ برنامه در حوزه مسابقات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و ۱۶۰ برنامه فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: در این ایام ۲۶ پروژه با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می‌شود که ۲۲ مورد زمین چمن مصنوعی در روستاها و شهر خواهد بود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از تجهیز ۱۷ خانه ورزش روستایی استان در این ایام خبر داد و تصریح کرد: برگزاری مسابقات کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در هفت رشته ورزشی، برگزاری مرحله بخش و شهرستانی دومین دوره مسابقات جام پرچم ویژه روستاییان و عشایر سراسر کشور در رشته‌های مینی فوتبال، کاراته و دوومیدانی، برگزاری جشنواره ملی منتظران با اجرای جشنواره بازی‌های بومی و محلی از جمله این برنامه‌ها است.

 

وی افزود: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در مراکز شهرستان‌ها و سایر شهرها و روستاها، برگزاری مسابقات ورزشی مینی فوتبال در روستاهای دارای چمن مصنوعی، برگزاری مسابقات جمعه‌های فعال، برگزاری مسابقه پرورش اندام شرق کشور در فردوس همزمان با ۱۲ و ۱۳ بهمن، برگزاری مسابقه پاورلیفتینگ شرق کشور در قاین روزهای پنجم و ششم بهمن، مسابقات سوارکاری شرق کشور، برگزاری مسابقه شطرنج استاندارد به مدت ۶ روز در طول دهه فجر از جمله این برنامه‌ها پیش بینی شده است.

 

ربیعی ادامه داد: برگزاری مسابقه بلیتز سریع ۲۲ بهمن در محل خانه شطرنج، میزبانی مسابقات شطرنج کشوری منطقه ۹ دانشگاه بیرجند، اعزام به مسابقات کشوری موتورکراس، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی، موتور ریس و اسلالوم، شرکت در نمایشگاه خودروهای کلاسیک و آفرود و تیونینگ در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند، شرکت فعال در رژه موتوری مراسم آغاز دهه مبارک فجر و اعزام تیم هندبال نونهالان پسر به مسابقات کشوری از جمله برنامه‌های دهه فجر در استان است.

 

وی از افتتاح ۸۰ باب زمین چمن مصنوعی در سطح استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این چمن‌ها در مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع با اعتبار ۹۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: تا پایان دولت سیزدهم بر اساس مصوبات سفر و تفاهم‌نامه‌ها ۱۵۰ باب زمین ورزشی چمن مصنوعی جدید به مساحت ۲۲۵ هزار مترمربع با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: افتتاح و بهره‌برداری از ۲ باب سالن ورزشی در سطح استان به مساحت چهار هزار مترمربع با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال شامل سالن ورزشی چند منظوره روستای آواز و شمال شهر بیرجند و یک باب استخر شنا به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در استان است.

 

ربیعی با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم ۱۷ باب سالن ورزشی سرپوشیده در استان افتتاح می‌شود عنوان کرد: این پروژه‌ها در روستاهای دهک، لانو، چاهدراز، تلخاب طبس، سـالن ورزشی شهر فردوس، سالن ورزشی تنیس قاین و سالن ورزشی کشتی قاین در حال احداث است.

 

وی ادامه داد: همچنین سالن ورزشی سـقف کوتاه طبس، زورخانه بین‌المللی بیرجند، زورخانه شهر سه قلعه، زورخانه شهر خوسف، سالن ورزشی بهمن آباد، سالن روستای اسفدن، سالن روستای بیهود، روستای نوغاب حاجی آباد، روستای ورزگ و سالن ورزشی روستای گاویچ نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: در دولت سیزدهم تعداد ۲۶ باب پروژه ورزشی با مساحت ۵۰ هزار مترمربع و هزینه‌کرد ۵۱۰ میلیارد ریال در حال ساخت است و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها