کدخبر: ٦۱۰۲۲
۰۷ مرداد ۱٤۰۳ ساعت ۰۹:۲۹
فرماندار خوسف:

بیشترین سرمایه گذاری خارجی در خوسف است

بیشترین سرمایه گذاری خارجی در خوسف است
حسینی با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری خارجی در خوسف است، گفت: یکی از مشکلات شهرستان خوسف این است که بسیاری از ادارات در شهرستان، نمایندگی هستند به این معنا که اختیار قانونی از خود ندارند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران، سیدعلی حسینی-فرماندار خوسف- در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان و فارس اظهار داشت: در شهرک صنعتی شهرستان خوسف نگاه اول این است که هر مسئولیت یا وظیفه ای که هر واحد کارگری بر عهده می گیرد قانون کار باید رعایت شود.

 

وی ادامه داد: وقتی طرح طبقه بندی مشاغل بررسی و اجرا می شود به میزان سختی و حساسیت کار حقوقش متفاوت است و این کمک می کند به دلیل اینکه مجموعه کارگری از ثبات شغلی برخوردار باشد.

 

*سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی در حوزه معدن خوسف

حسینی با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های صنعتی در شهرستان خوسف گفت: هدف از اجرای طرح این است که ظرفیت های شهرستان را به سرمایه گذاران مرتبط معرفی کنیم و برای رفع موانع تولید کمک هایی داشته باشیم.

 

فرماندار خوسف در خصوص بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۶ واحد راکد شهرستان خوسف فعال شدند.

 

وی با بیان اینکه ۴۸ واحد معدنی در شهرستان خوسف وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۱ واحد فعال هستتد و بیشترین واحدهای طلای در این شهرستان است و جزو متنوع ترین شهرستان ها از نظر منابع معدنی در استان هستیم.

 

حسینی به میزان کل سرمایه گذاری در شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: میزان کل سرمایه گذاری معادن در شهرستان پنج هزار میلیارد تومان است که اکنون به شدت در حال افزایش است.

 

*تمایل سرمایه گذاران خارجی جهت حضور در خوسف

فرماندار خوسف در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات این شهرستان تعطیلی کارخانه پتروپارت شرق است که سال ۸۸ احداث و سال ۹۱ تعطیل شده و طی این سال ها در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوابیده است.

 

وی ادامه داد: این کارخانه مشکل زیست محیطی دارد و باید به حل این مشکل بپردازیم و این پروژه هم اکنون سرمایه گذار دارد که ورود پیدا کند.

 

حسینی با بیان اینکه در شهرستان خوسف برای مجموعه های راکد مسئله ای در خصوص سرمایه گذاران نداریم، افزود: برخی از نواقصی که در ادارات وجود دارد سبب می شود تا سرمایه گذاران حضور پیدا نکنند.

 

*گلایه فرماندار خوسف از نمایندگی بودن ادارات

فرماندار خوسف در ادامه گفت: یکی از مشکلات شهرستان خوسف این است که بسیاری از ادارات در شهرستان، نمایندگی هستند به این معنا که اختیار قانونی از خودشان ندارند و به عنوان کارشناس حضور دارند.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه صنعت و معدن مهم ترین نقطه ظرفیت شهرستان خوسف است، افزود: اما متاسفانه حتی نمایندگی هم ندارد و نیروی معدنی نداریم با اینکه بزرگترین معادن استان در شهرستان خوسف است‌.

 

حسینی عنوان داشت: فقط دو کارشناس در این حوزه هستند که تسهیل امور را بر عهده دارند و در بزرگترین ظرفیت خود، نیروی انسانی نداریم و همه کارها در مرکز استان انجام می شود و برای هر کاری باید از مرکز استان پیگیری و مراجعه کنیم.

 

فرماندار خوسف در خصوص کارخانه تولید چدن گفت: در این کارخانه بیش از ۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و فاز دوم آن با حضور سرمایه گذار چینی راه خواهد افتاد و ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد داشت و تا پایان سال با ایجاد اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری خارجی در خوسف است، افزود: شهرستان آمادگی حمایت از سرمایه گذاری خارجی را دارد و به مجموعه های مختلف ورود پیدا می کنند.

 

*کارخانه بنتونیت؛ ایده موفق مدیر جوان دهه هفتادی

حسینی اظهار کرد: اتفاق بزرگی که در شهرستان خوسف افتاده این است که در کارخانه بنتونیت این شهرستان چند کار بزرگی شروع شده و رتبه اول صادرکننده برتر استانی سال گذشته را به عنوان یک جوان دهه هفتادی کسب کردند.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: این کارخانه با دانشگاه های استان قرارداد دارد و برای تولیدات خاص خودش با دانشگاه ها همکاری می کند و برای تولید بنتونیت دارویی و آرایشی و کاغذسازی و آلی رس برای اولین بار در کشور فعالیت دارد.

 

وی در ادامه گفت: این مجموعه جوان دهه هفتادی توانسته نقطه اتصالی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کند و هر جایی جوانان ورود پیدا کردند مدل کارشان متفاوت و موفق بوده است.

 

حسینی عنوان داشت: فاز بنتونیت فعال این مجموعه برای اولین بار در استان اتفاق خواهد افتاد و یک کار دانش بنیان نتیجه خواهد داد و سبب اشتغال زایی برای ۱۰۰ نفر می شود و فاز دوم این مجموعه طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

*آمادگی مجموعه های اقتصادی خوسف جهت سرمایه گذاری در خط انتقال پساب فاضلاب بیرجند

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و دامپروری امیدواریم اتفاقات خوبی در خوسف رخ دهد، افزود: بیش از ۲۰۰ چاه عمیق در این شهرستان وجود دارد و هنوز در خوسف، آب برای فروش داریم.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: به دنبال این هستیم تا خط انتقال یک درصد از پساب فاضلاب بیرجند به خوسف اجرایی شود و بیش از ۲۰۰ لیتر امیدواریم مصرف شود و اتفاق بزرگی است.

 
حسینی بیان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد باید معادن سهمیه آبی که از چاه های کشاورزی مصرف می کنند را واگذار کنند و از این پساب استفاده کنند و مجموعه های اقتصادی ما آمادگی دارند که بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این خصوص را انجام دهند.
 
 
وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین منابع پایدار آبی ما، پساب فاضلاب بیرجند است و یکی از مهم ترین منابع درآمدی استان می تواند فروش پساب باشد و پیش بینی خود دستگاه های متولی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.