کدخبر: ٦۰۹۹۸
۰۳ تیر ۱٤۰۳ ساعت ۱۸:۱۲
کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی مطرح کرد؛

غدیر مناسبات سیاسی را متحول می کند/درس غدیر انتخاب اصلح

غدیر مناسبات سیاسی را متحول می کند/درس غدیر انتخاب اصلح
بیرجند-کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی گفت: غدیر مناسبات سیاسی را متحول می کند و در واقع درس غدیر انتخاب اصلح است.

به گزارش نسیم خاوران ذبیح الله اوحدی ظهر یکشنبه در جلسه‌ای به مناسبت دهه ولایت و امامت در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: انبیا در واقع برای مدیریت عقل بشر و نه مهندسی آن آمده‌اند که بین مهندسی و مدیریت تفاوت وجود دارد که در مدیریت عقل بشریت اختیار انسان از بین نمی‌رود.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در خراسان جنوبی و استاد دانشگاه اظهار کرد: وقتی که عقل بشر رشد پیدا کرد می‌تواند مسیر و روش سعادت و خوشبختی خود را بیابد و از طرف هیچکس نمی‌تواند از جهل او سو استفاده کند.

اوحدی با اشاره به اینکه وقتی انسان بصیرت پیدا کرد می‌تواند در لحظه تصمیم بگیرد که برای بالا ماندن علم دین باید چه تصمیمی بگیرد، گفت: برخی از ما می‌پرسند به چه کسی رأی بدهیم که بعد از این همه کار فرهنگی انتظار این است که مردم بدانند که چه کسی اصلح است.

وی اظهار کرد: ما انسان‌ها به واسطه خلیفه خدا بودن باید احکام دین را اجرایی کنیم که ساز و کار اجرا کردن این احکام را باید در سیاست جست و جو کرد و از این جهت سیاست و دین از یکدیگر مجزا نیست.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در خراسان جنوبی و استاد دانشگاه با بیان اینکه سیاست دین نمی‌گذارد انسان بازیچه شیطان شود، بیان کرد: غدیر مناسبات سیاسی را متحول می‌کند و سرنخی است که به ظهور ختم می‌شود.

اوحدی با تأکید بر اینکه غدیر نشان می‌دهد که معنویت می‌تواند با سیاست پاک همراه شود، یادآور شد: آنچه امروز به عنوان دموکراسی در غرب مطرح می‌شود یک دروغ بیشتر نیست بلکه باید جایگاه مردم در سیاست را در فرهنگ علوی جست و جو کرد.

وی با بیان اینکه ما دموکراسی دینی و اجرای احکام دین به وسیله مردم را قبول داریم، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مجدد نظام سیاسی ولایی مطرح شده است و حرف از غدیر و انتخاب اصلح است.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در خراسان جنوبی و استاد دانشگاه گفت: درس‌های غدیر تنها مربوط به هزار و ۴۰۰ سال قبل نیست بلکه سخن و حرف غدیر و امامت در واقع انتخاب اصلح برای مدیریت جامعه است.

اوحدی با تأکید بر اینکه چشم بسیاری از آزادی خواهان جهان به انتخابات ایران است، یادآور شد: به کسی رأی بدهیم که با نگاه تمدنی غدیر را پیش ببرد.

وی یادآور شد: به کسی رأی بدهید که چون رئیس جمهور شهید در کشور کفر و مهد دموکراسی و لیبرالیست قرآن را سر دست بگیرد.