کدخبر: ٦۰۹٦۲
۲۷ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۲۸
رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

ثبت نام در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان ۳۰ درصد افزایش یافت

ثبت نام در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان ۳۰ درصد افزایش یافت
بیرجند-رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ثبت نام در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در استان ۳۰ درصد رشد داشته است.

حسن سلمانی در گفت و گو با نسیم خاوران با اشاره به اینکه ۱۴ اردیبهشت ماه نوزدهم دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ثبت نام در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی رشد ۳۰ درصدی داشته است که این مهم به جهت تبلیغات متعددی که داشتیم صورت گرفته است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع در خراسان جنوبی ۳۹۸ نفر برای آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ثبت نام کردند در حالی که در سال گذشته تعداد ۳۰۴ نفر شرکت کننده داشتیم.

سلمانی ادامه داد: از ۳۹۸ نفر شرکت کننده ۲۴۴ زن، ۱۵۴ مرد هستند و ما آزمون را در پنج حوزه آزمونی بیرجند، قاین، درمیان، طبس و فردوس برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه آزمونی بیرجند ۱۸۷ نفر، در حوزه آزمونی قائنات ۹۵ نفر، در حوزه آزمونی درمیان ۵۹ نفر، طبس ۳۱ و فردوس ۲۶ نفر است.

سلمانی یادآور شد: این آزمون به جهت توانمندی و ارتقای تخصصی حافظان برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی و برخورداری از مزایای آن در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل قرآن کریم هر ساله برگزار می‌شود و مدارک اعطایی معادل دیپلم تا دکتری خواهد بود.

وی گفت: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در راستای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از ۱۸ سال قبل هر ساله برگزار می‌شود.

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها