کدخبر: ٦۰۹۵٦
۲٤ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۰۷:۱۱

جابجایی بیش از ۹۱۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود 

جابجایی بیش از ۹۱۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سالجاری ۹۱۰ هزار و ۸۰ تن کالا اعم از صادرات و ترانزیت با ۳۳ هزار و ۹۲۸ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی ماهیرود انجام شده است. 

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده افزود: از این میزان جابجایی کالا، ۴۲۷ هزار و ۲۳۶ تن کالا صادرات و ۴۸۲ هزار و ۸۴۴ تن کالای ترانزیتی به کشور افغانستان حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جابجایی کالا در بخش صادارت از نظر وزنی چهار درصد و از نظر سفر کامیون ۴۲ درصد رشد و در بخش ترانزیت ۳۸۰ درصد رشد داشته است. 


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عمده ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود را فراورده های نفتی و سیمان اعلام کرد. 


جلال زاده همچنین با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر از این پایانه افزود: طی ۱۱ ماهه امسال  تعداد 35 هزار و 860 نفر مسافر ورودی و 23 هزار و 346 نفر مسافر خروجی از پایانه مرزی استان تردد کرده اند که میانگین کل تردد روزانه مسافر حدود ۲۴۰ نفر بوده است. 


وی در پایان به پیگیری های مکرر در خصوص افزایش تعداد شرکت های مسافربری و ساماندهی ناوگان سواری کرایه مستقر در مرز ماهیرود، همچنین ارتقای سطح خدمات به مسافرین در سالن مسافربری جهت رفاه حال مسافرین متردد از مرز ماهیرود اشاره کرد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها