کدخبر: ٦۰۹۳۰
۱۵ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱۸:۵۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد:

کلنگ زنی ۲۳ پروژه به اعتبار ۸۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر

کلنگ زنی ۲۳ پروژه به اعتبار ۸۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر
دوستی با اشاره به کلنگ زنی ۲۳ پروژه به ارزش ۸۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال گفت: امسال در دهه فجر ۳۶ پروژه در حوزه آب و فاضلاب استان افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- مهدی دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز یک‌شنبه (۱۵ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح ۳۶ پروژه در حوزه آب و فاضلاب استان اظهارکرد: ۳۵ پروژه به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان در بخش آب و یک پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در بخش فاضلاب به بهره برداری می رسد. 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: پروژه فاضلاب بیرجند سال آینده تکمیل شود.

 

وی با اشاره به کلنگ زنی ۲۳ پروژه به ارزش ۸۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افزود: کلنگ زنی فاضلاب خوسف با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از مهم ترین پروژه هایی است که در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

 

دوستی تاکید کرد: آخرین پروژه فاضلاب در سربیشه و در سال ۸۷ آغاز شد و با توجه به نبود ردیف اعتباری پروژه خوسف تاکنون اجرایی نشده است.

 

وی با بیان اینکه اجرای فاضلاب خوسف از مطالبات ۱۲ ساله مردم این منطقه است، یادآور شد: در این طرح ۷۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و سه کیلومتر خط انتقال است.

 

وی با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله در استان، تاکید کرد: با مدیریت مصرف صحیح, حذف انشعابات فضای سبز شهرداری، احداث مخازن، مدیریت مصرف و ... می‌توان از پیک تابستان عبور کرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که ۱۶ پروژه تنش آبی در استان در دستور کار و اجرا قرار دارد، یادآور شد: پیش بینی می شود شهرهای بیرجند، طبس، نهبندان، قاین و شوسف و آرین شهر دارای تنش آبی شوند.

 

دوستی از تنش آبی در طبس به عنوان پروژه اضطراری نام برد و گفت: در این شهرستان ۳۰ درصد تامین آب از دست رفته است.

 

وی در خصوص هدررفت آب در شبکه های توزیع و انتقال آب، میانگین هدررفت واقعی آب شهری و روستایی استان را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: در استان به دلیل خطای کنتور، انشعابات غیر مجاز و... مصارف آب بدون درآمد هم ۴۰ درصد است.

 

 وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی صورت گرفته ۲ هزار انشعاب غیر مجاز در استان وجود دارد، یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز در خراسان جنوبی کشف و شناسایی شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به هزار و ۸۷۰ روستا در استان، گفت: در ایام پیک مصرف حدود ۴۰۰ روستا آبرسانی سیار می‌شوند.

 

به گفته دوستی ۹ درصد روستاهای استان در ایام پیک آبرسانی سیار می شوند که نسبت به میانگین کشوری رقم قابل معقولی است.

 

وی تعداد تانکرهای آبرسانی سیار را ۳۱ دستگاه ذکر کرد و گفت: از این تعداد سال گذشته دو تانکر و امسال هم دو تانکر به مجموعه اضافه شده است و در ایام ضروری از بخش خصوصی و سازمان ها استفاده می شود.

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها