کدخبر: ٦۰۹۲۵
۱٤ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:۵۸
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اعلام کرد:

رشد 326 درصدی اجرای پروژه ها در دولت سیزدهم

رشد 326 درصدی اجرای پروژه ها در دولت سیزدهم
امیر آبادی زاده گفت: در دولت سیزدهم حدود ۱۰۹ پروژه در ۲۱ شهرک صنعتی با اعتباری بالغ بر ۴۸۹ میلیارد تومان اجرایی شده است که این تعداد در دولت  اجرا و نسبت به مدت مشابه قبل از 13 از افزایش 326 درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- سید علی امیرآبادی زاده- رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، در نشست خبری گفت: در دولت سیزدهم حدود ۱۰۹ پروژه در ۲۱ شهرک صنعتی با اعتباری بالغ بر ۴۸۹ میلیارد تومان اجرایی شده است که این تعداد در دولت  اجرا و نسبت به مدت مشابه قبل از 13 از افزایش 326 درصدی برخوردار است.


وی افزود: پایش صورت گرفته  نشان از فعالیت 290 واحد فعال و 98 واحد غیر فعال و راکد داشت که در دو سال اخیر ۴۵ درصد این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.


امیر آبادی زاده یادآور شد: پس از پایش در کشور 12 هزار واحد راکد شناسایی شد که سهم خراسان جنوبی 1.6 از واحدای راکد بود.


به گفته وی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۹۴ قراردارد واگذاری با بیش از 6 هزار اشتغالزایی داشتیم که 390 واحد با اعتباری بالغ بر 19 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.


وی با بیان اینکه در زمینه فعال کردن واحدهای راکد در کشور جزو رتبه های برتر هستیم، گفت: در استان تقاضای سرمایه گذاری بالایی نیست و با وجود محدودیت منابع، تخصیص اعتبارات و پایین بودن سهم درآمدی، تأمین نقدینگی، کمبود مواد اولیه و... برخی واحدها با مشکل مواجه شده و تعطیل شدند.


این مقام مسئول تأمین نقدینگی را از مهمترین مشکل واحدهای تولیدی استان ذکر کرد و گفت: با توجه به افزایش 30 درصدی قیمت مواد اولیه در سال سرمایه درگردش افزایش می یابد.


وی با اشاره به 148 میلیارد تومانی از محل تسهیلات تبصره 18 گفت: به علت برخی مشکلات مانند بدهی به بانک ها متأسفانه واحدهای استان نتوانستند از این محل تسهیلات دریافت کنند.


امیرآبادی زاده با بیان اینکه به دنبال جذب مشارکت واحدهای خصوصی توانمند هستیم، به تشکیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و.. اشاره کرد و افزود: با توجه به این مهم که بانک‌ها واحد تولیدی را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند با مصوبه اخیر، این صندوق ۱۰۰ درصد تسهیلات بانکی را تضمین می‌کند.


وی گریزی به خاموشی شهرک صنعتی در بدو ورود و ارجاع این مهم به دستگاههای نظارتی زد و گفت: متولی تأمین نیرو وزارت نیرو بوده و دستگاههای خدمات رسان موظف هستند زیر ساخت های لازم را  تا درب ورودی واحد تولیدی تحویل دهند.


به گفته وی از آغاز دولت سیزدهم مقرر شد شرکت شهرک ها خود ورود کرده و برق را تأمین کند و در این زمینه با همکاری وازت نیرو 4 پست نهبندان، طبس، دیهوک و شهید رجایی خوسف با تولید 65 مگابایت برق با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.


رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از احداث ۳ شهرک انرژی خورشیدی در شهرهای خوسف، طبس و نهبندان خبرداد و گفت: با احداث این شهرک‌ها، ۱۰۰ مگابایت برق تولید می شود.


امیر آبادی زاده به استفاده از پساب فاضلاب بیرجند برای تأمین آب ۲ شهرک صنعتی استان اشاره کرد و گفت: در راستای تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با استانداری، با اجرای این طرح ۷۵ لیتر بر ثانیه پساب به شهرک‌‌های خوسف و بیرجند منتقل می‌شود که از این میزان 45 لیتر بر ثانیه برای خوسف و 30 لیتر بر ثانیه برای بیرجند خواهد بود.


به گفته وی با توجه به بالا بودن قیمت تمام شده، استفاده از این پساب برای واحدهایی مانند سیمان  و فولاد توجیه دارد.


وی تأکید کرد: اجرای خطوط انتقال آب از تصفیه خانه بیرجند به شهرک ۱۳ میلیارد تومان و خطوط انتقال از بیرجند به خوسف هم ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


 وی اجرای شبکه روشنایی شهرک ها با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان، افتتاح آسفالت شهرک‌های صنعتی، احداث و تکمیل ساختمان آتشنشانی در فردوس، اجرای فیبر نوری در ۳ شهرک و... را از برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد.


رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از احداث شرکت فناوری در استان خبرداد و یادآور شد: طی یک سال ۱۶ واحد کارگاهی احداث و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می گیرد.

 

 

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها