کدخبر: ٦۰۹۳۳
۱٦ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱۳:۲۲
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خواستار شد:

ورود مؤسسات مردم نهاد و خیران برای بیمه کردن افراد کم برخوردار

 ورود مؤسسات مردم نهاد و خیران برای بیمه کردن افراد کم برخوردار
اربابی با بیان اینکه بیمه سلامت بیمه دولتی بوده و همه مردم می توانند از مزایای آن برخوردار باشند، از مؤسسات مردم نهاد، خیران خواست در زمینه بیمه کردن خانواده و افراد کم برخردار جامعه ورود کنند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- علی اربابی- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه سلامت بیمه دولتی بوده و همه مردم می توانند از مزایای آن برخوردار باشند، از مؤسسات مردم نهاد، خیران خواست در زمینه بیمه کردن خانواده و افراد کم برخردار جامعه ورود کنند.


مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که بیمه ساختار اقتصادی و جنبه حمایتی دارد، گفت: تا دهک پنجم به صورت رایگان بیمه می شوند و دهک های بعد به تناسب برخورداری باید رقمی را سالانه پرداخت کنند.


دکتر اربابی با بیان اینکه دهک 6 هر نفر در سال باید حدود ۲۸۷ هزار تومان برای بیمه پرداخت کند، افزود: دهک های بعد هم به تناسب رقم پرداختی افزایش دارد و این رقم برای دهک دهم سالانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است.


به گفته وی در حال حاضر ۶۸.۵ درصد جمعیت استان معادل ۵۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.


وی با توجه به هزینه‌های بالای درمان و اهمیت پوشش بیمه‌ای، گفت: در دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ هزار نفر در سطح استان به صورت رایگان بیمه شده‌اند.


مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در گذشته غربالگری با نگاه درمان جایگاه نداشت، افزود: بیمه شدن یک رکن است و سازمان بیمه سلامت در سال ۱۴۰۲ تشکیلات سازمانی را بروزرسانی کرده و معاونت پیشگیری به طور جد به موضوعات پیشگیری و غربال‌گری‌های هدفمند می پردازد و غربالگری هدفمند در راستای پیشگیری و کمک به سلامت مردم انجام می شود.


اربابی در خصوص بیماران صعب العلاج به اقدامات خوب دولت سیزدهم در یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و شناسایی بیماری های صعب العلاج، دادن فراخوان و شناسایی افراد، تهیه بسته خدماتی جامعه هدف و... را از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۰۷ بیماری جزو بیماری‌های خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شده و تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر از بیماران خاص و صعب العلاج استان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند.


وی به بیماری های صعب العلاج در استان که بیشترین نشان را از نظر تعداد دارند اشاره کرد و  یادآور شد: بیماری های پرفشاری خون با حدود ۴ هزار نفر، دیابت  نوع 1، بیش از 3 هزار نفر، سرطان با ۲ هزار و ۱۰۰ نفر، پرفشاری خون کنترل شده هزارو 300 نفر، دیابت نوع 2، 800 نفر، دیالیز، قلبی و عروقی و... به ترتیب جزو این بیماران صعب‌العلاج نشان دار هستند.


به گفته اربابی از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درمان برای ۶۰ هزار بار مراجعه این گروه‌ها در استان پرداخت شده است. 


وی در ادامه به شناسایی 2 هزار و 214 زوج نابارور که در سامانه نشان‌دار شده‌ اشاره کرد و گفت: طی ۷ ماه ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این افراد هزینه پرداخت شده و مابقی در دستور پرداخت قرار دارد.


مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سازمان بیمه سلامت 352 میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب مراکز درمانی، داروخانه‌ها، پزشکان و جامعه هدف پرداخت کرده است.


اربابی یادآور شد: 11 هزار و 832 مددجو بهزیستی هم نشان دار شدند که از این تعداد برخی 2 و 3 نشان دارند و در مجموع 14 هزارو 752 نشان برای آنها فعال است.


به گفته وی 59 کد خدمت مانند گفتاردرمانی، کاردرمانی و... انجام می شود و تاکنون یک میلیارد و 850 میلیون تومان برای این افراد هزینه شده است.


وی از مهمترین برنامه های اجرایی بیمه سلامت در دهه فجر به نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید استان، حضور در مراسمات ملی و مذهبی استانی، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای انقلاب، بازدید مدیریتی از شهرستان های درمیان و بشرویه، دیدار با یکی از جانبازان و ایثارگران و تجلیل از وی، برگزاری مسابقات دارت برای کارکنان و نقاشی برای فرزندان کارکنان، برگزاری مراسم گرامیداشت و جشن خانوادگی دهه فجر و عید مبعث، نشست صمیمی با ایثارگران اداره کل، برگزاری مراسم زیارت عاشورا گرامیداشت شهدای انقلاب و حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد.

 

 

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها