روابط عمومی ایران ناکارآمد است
روابط عمومی ایران ناکارآمد است
  • کدخبر: 6134
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

شکری خانقاه تصریح کرد: روابط عمومی ایران ناکارآمد است چراکه کلیشه ای بوده و معیار ندارد بودجه و اعتبار مستقل ندارد ساختار مستقلی ندارد ما الگوی مشخصی نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «شکری خانقاه» شامگاه (۲۴ دی) در جمع علاقه مندان به دوره روزنامه نگاری که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور حدود ۸۴ نفر برگزار شد با اشاره به استاندارهای جهانی کیفی سازی در روابط عمومی و اینکه روابط عمومی هوشمند و استانداردها کدامند؟ اظهار کرد: اگر می خواییم در دنیای ارتباطات زندگی خوبی داشته باشیم به جای اینکه بگوییم چرا من موفق نمی شوم، باید بگویم چطور می توانیم روابط خود را با همکار و … درست کنم، لذا ادبیات کلامی را باید عوض کنیم تا دنیای ما عوض شود.

وی ادامه داد: واژه «چرا» معطوف به گذشته است لذا باید به لحظه ها و به آینده فکر کنیم که این اولین تکنیک است؛ لطفا در هیچ شرایط کارمند نباشید؛ باید متخصص و حرفه ای باشیم به جای اینکه کارمند باشیم!

نویسنده کتاب روابط عمومی ایرانی با استاندارد‌های جهانی با بیان اینکه هوشمندی به ما توانایی می دهد، گفت: روابط عمومی باید هوشمند باشد؛ در صورتی که هر کسی هم اکنون مدیر روابط عمومی می شود، خبرنگار زیاد داریم اما خبرنگار های ما مزدبگیر و دارای تخصص نیستند. در دنیای پزشکی باید فرآیند ها را بگذرانیم تا پزشک شویم، در دنیای خبرنگاری هم باید متخصص باشیم.

شکری خانقاه تصریح کرد: روابط عمومی ایران ناکارآمد است چراکه کلیشه ای بوده و معیار ندارد بودجه و اعتبار مستقل ندارد ساختار مستقلی ندارد ما الگوی مشخصی نداریم.

وی گفت: یکی از اصول اساسی روابط عمومی نقشه راه است که نداشتن این مهم از دلایل ناکارآمدی روابط عمومی ها است، همچنین علل ناکارآمدی روبط عمومی ها این است که اولویت آنها صرفا اطلاع رسانی است و نقشه راه ندارند و یا اینکه سبک واحد و کلیشه گرایی دارند.

این استاد حوزه روابط عمومی بیان کرد: مدیر محوری و محافظه کاری، وظیفه محوری و تمرکز بر اجرا، عدم خلاقیت و ابتکارات، عدم انسجام ارتباطی و پراکندگی و تعارض و کشمکش داخلی و رسانه ای از دیگر عوامل ناکارآمدی روابط عمومی ها ست.

وی متهم اصلی این ناکارآمدی را مدیران ارشد سازمان ها دانست و گفت: مدیران روابط عمومی غیر حرفه ای، سیستم مکانیکی و غیر ارتباطی سازمان و جامعه روابط عمومی از دیگر متهمان این ناکارآمدی هستند.

این مسئول تصریح کرد: ارتباطات هوشمند یعنی دیدن نادیده ها و شنیدن ناشنیده ها لذا شم ارتباطی ما را به جلو می برد.

شکری خانقاه در ادامه گذری بر روابط عمومی راهبردی زد و گفت: روابط عمومی راهبردی؛ هنر هک انسان هاست.

پایان خبر/


ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار مرتبط